Toezichthouder Kabels & Leidingen
Gemeente Zaltbommel

Houd jij overzicht in de ondergrond zodat alles boven de grond soepel blijft draaien?
Iedere dag worden er kabels en leidingen aangelegd, verlegd of vervangen. Als toezichthouder ben jij degene die erop let dat dit netjes, veilig en volgens afspraak gebeurt. Jij ziet toe op kwaliteit, veiligheid en naleving van regels. Dankzij jouw werk beperken we overlast voor inwoners en bedrijven en zorgen we voor een betrouwbare en duurzame infrastructuur.
Wat ga je doen?
Als Toezichthouder Kabels en Leidingen bij de gemeente Zaltbommel houd jij toezicht op de uitvoering van werkzaamheden in de openbare ruimte. Je bent vaak buiten te vinden en zorgt dat afspraken worden nagekomen, dat vergunningen juist worden toegepast en dat er zorgvuldig wordt gewerkt.
Jij maakt het verschil doordat je oog hebt voor de omgeving, duidelijke communicatie voert en ervoor zorgt dat partijen hun werk goed en efficiënt kunnen doen.
In deze veelzijdige functie voer je de volgende werkzaamheden uit:
- Houdt toezicht op de uitvoering van werkzaamheden aan kabels en leidingen in de openbare ruimte;
- Controleert of nutsbedrijven, aannemers en andere partijen zich houden aan vergunningen, afspraken en regelgeving (zoals AVOI en Telecomwet);
- Signaleert afwijkingen en spreekt partijen hierop aan; je zorgt voor naleving en kwaliteit;
- Draagt bij aan het beperken van overlast voor inwoners, bedrijven en verkeer;
- Rapporteert bevindingen en adviseert collega’s en leidinggevenden waar nodig;
- Bent zichtbaar en bereikbaar als aanspreekpunt in het veld voor zowel aannemers als inwoners.
.
Organisatie
In een open werksfeer, goed bereikbaar en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. We werken in zelfstandige teams met een grote beslissingsbevoegdheid waarbij korte lijntjes zorgen voor leuke dynamiek in de werkomgeving. Het gemeentekantoor staat naast de A2 en met een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch ben je snel op kantoor. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een fijne werkomgeving. Naast de historische (binnen)stad Zaltbommel is er het buitengebied dat verdeeld is over elf dorpen. Je 160 collega’s werken zowel thuis als vanuit het gemeentekantoor in Zaltbommel of de gemeentewerf in Gameren. Wij vinden onderling contact, ook buiten de inhoud om, belangrijk. En dat stimuleren we. Ontdek nu jouw mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel!
Het team
Je komt te werken in het team Beheer & Vastgoed dat het onderhoud en beheer van de openbare ruimte, gronden en gebouwen voor zijn rekening neemt. Dit enthousiaste en gedreven team bestaat uit 15 medewerkers en werkt samen aan het in stand houden van de voorzieningen voor onze inwoners.
Wat breng je mee?
- Je herkent jezelf in onze kernwaarden: lef, samen en trots;
- Je hebt minimaal mbo-4 of hoger werk- en denkniveau, bij voorkeur in civiele techniek of een vergelijkbare richting;
- Je hebt ervaring met toezicht op (civiel)technische projecten of werkzaamheden in de openbare ruimte;
- Je bent communicatief vaardig en spreekt partijen professioneel en duidelijk aan;
- Je bent praktisch ingesteld, ziet snel waar verbeteringen nodig zijn en handelt daar direct naar;
- Je kunt zelfstandig werken, maar zoekt ook actief de samenwerking met collega’s en partners;
- Je bent bekend met digitale systemen; kennis van MOOR is een pré.
Wat zijn jouw kwaliteiten?
- Je hebt oog voor detail en kwaliteit;
- Je bent besluitvaardig en durft op te treden;
- Je bent flexibel en denkt in oplossingen.
Wij bieden jou
Naast een marktconform salaris schaal 9, maximaal € 4.998 (bruto/fulltime), ontvang je jaarlijks 17,05% Individueel Keuzebudget. Ook stellen we een mobiele telefoon ter beschikking. Wij kennen een uitstekend pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, variabele werktijden en studiemogelijkheden. Wij werken (veelal) digitaal en daar waar je nodig bent. Werk je op kantoor, dan is er voldoende gratis parkeergelegenheid nabij.
Meer informatie
Wil je meer weten?
Kijk eens op onze website https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/ voor meer informatie over het werken in onze gemeente.
Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Klaas van Beek, beleidsadviseur Vastgoed, via telefoonnummer 0418 – 681681 of via e-mailadres kverbeek@zaltbommel.nl . Heb je vragen over de procedure? Stuur dan een mail naar Diana Driehuis, corporate recruiter a.i. ddriehuis@bommelerwaard.nl
Ligt hier voor jou een uitdaging?
Maak dan je enthousiasme kenbaar en stuur je sollicitatie (motivatie & CV).
Kom werken in Zaltbommel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Diana Driehuis van Gemeente Zaltbommel
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Werken bij gemeente Zaltbommel
Open werksfeer, goed bereikbaar en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. Wij kennen weinig hiërarchie en iedereen loopt bij elkaar naar binnen. Het gemeentekantoor staat vlak naast de A2 en er is een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een ideale werkomgeving.
Over de gemeente Zaltbommel
De gemeente Zaltbommel ligt naast de A2, vlakbij Den Bosch en maar 30 minuten van Utrecht. Naast de historische (binnen)stad Zaltbommel is er het buitengebied dat verdeeld is over 11 dorpen. De ongeveer 160 vaste werknemers werken vanuit het gemeentekantoor in Zaltbommel en de gemeentewerf. Het dagelijks onderlinge contact buiten het inhoudelijke werk is goed. Daarnaast zijn er groepen op basis van gezamenlijke interesses, zoals ‘The young ones’. Dit is een groep jonge collega’s die samenkomen om hun ervaringen bij de gemeente Zaltbommel te delen.
Samen werken voor de Bommelerwaardse samenleving
In de Bommelerwaard werkt de gemeente Zaltbommel nauw samen met de gemeente Maasdriel. Zij worden ondersteund door de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB), die voor beide gemeenten verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financiën, informatisering en automatisering, juridische zaken en human resource management. Aan de basis van de samenwerking staan de ‘Bommelerwaarden’; trots, lef en samen.