Ga direct naar de content
Gemeente Zaltbommel

Ervaren Medewerker Burgerzaken

Solliciteer uiterlijk maandag 3 maart
plaatsZaltbommellooptijd24 uursalaris3.014 - 4.244 vervaldatumAl gesloten

Sta jij stevig in je schoenen en houd je van afwisselende werkzaamheden?

Solliciteer dan naar de functie allround medewerker burgerzaken bij de gemeente Zaltbommel

De functie

Wat ga je doen?

Als ervaren medewerker burgerzaken ben jij de allrounder die zowel front- als backoffice werkzaamheden verricht. Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van burgerlijke stand taken. Hierbij draai je je hand niet om voor de complexe burgerlijke stand casuïstiek en het Internationaal Privaatrecht (IPR). Ook onderhoud je contact met zowel inwoners, trouwambtenaren en beheerders van trouwlocaties. Je beoordeelt buitenlandse akten en reisdocumenten en je vindt het leuk om ook baliewerkzaamheden uit te voeren. Daarnaast houd je je bezig met de kwaliteit van het vak burgerzaken. Je zorgt dat je goed op de hoogte bent van veranderingen in de wet- en regelgeving, zoals Basis Registratie Personen (BRP) en de Burgerlijke Stand.

Over de organisatie

Waar kom je werken?

In een open werksfeer, goed bereikbaar en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. De sfeer binnen onze organisatie is informeel en de lijnen zijn kort. Het gemeentekantoor staat vlak naast de A2 en er is een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een ideale werkomgeving. Naast de historische (binnen)stad Zaltbommel is er het buitengebied dat verdeeld is over elf dorpen. De ongeveer 160 vaste werknemers werken vanuit het gemeentekantoor in Zaltbommel en de gemeentewerf. Wij vinden onderling contact, ook buiten de inhoud om, belangrijk. En dat stimuleren we. Ontdek nu jouw mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel!

In deze functie vertegenwoordig je samen met zo’n 35 collega’s de afdeling Publiekszaken. De afdeling bestaat uit de teams communicatie, belastingen, KCC, bodes,  bestuurssecretariaat en burgerzaken. Het team burgerzaken bestaat uit 11 enthousiaste medewerkers, een gezellig dynamisch team, van jong tot oud, waarmee we samen resultaten behalen. Onze ambities zijn hoog, maar realistisch. Onze kernwaarden zijn Lef, Trots en Samen.

Jouw profiel

Wat verwachten we van jou?

  • Minimaal een MBO4 diploma, aangevuld met een opleiding burgerzaken;
  • Aantoonbare werkervaring in de laatste 3 jaar bij de afdeling burgerzaken van een gemeente, zodat je actuele kennis van burgerzakenprocessen en relevante wet- en regelgeving hebt;
  • Kennis van de bepalingen van de BRP (Wet, Besluit en Regeling) en bijbehorende circulaires;
  • Minimaal vijf jaar relevante (burgerlijke stand) werkervaring mee;
  • Kennis van digitale systemen, zoals PINK en MS Teams;
  • Dat je leergierig bent en in korte tijd veel nieuwe kennis kunt absorberen en vaardigheden aanleren;
  • Stressbestendigheid: je denkt in mogelijkheden en pakt zaken hands on op. Je bent in staat om veel verschillende taken snel en efficiënt af te wikkelen en stelt daarbij de juiste prioriteiten;
  • Flexibiliteit qua inzet op verschillende werkzaamheden;
  • Zorgvuldigheid en je communiceert helder, zowel mondeling (ook Engels) als schriftelijk;
  • Je bent positief en dienstverlenend ingesteld;
  • Je kunt snel schakelen tussen onderwerpen, staat sterk in je schoenen en houdt van uitdagingen.


Arbeidsvoorwaarden

De gemeente Zaltbommel is een prettige werkgever met een informele werksfeer en korte lijnen. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte om je functie in te vullen om resultaten te behalen.

Waar kun je op rekenen?

De functie omvang is 24 uur en je treedt in dienst voor een jaar met zicht op een vast dienstverband.

Naast een marktconform salaris, schaal 8 maximaal € 4.244,-- (fulltime), ontvang je jaarlijks 17,05% Individueel Keuzebudget. Ook krijg je een mobiele telefoon en een laptop ter beschikking. Wij kennen een uitstekend pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding woon-werkverkeer en studiemogelijkheden. 

Meer informatie

Wil je meer weten?

Kijk eens op onze website www.werkenvoordebommelerwaard.nl voor meer informatie over het werken in onze gemeente. Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Hans Koenders, Afdelingshoofd Publiekszaken, op 0418-681705 of via hkoenders@zaltbommel.nl. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Yvette Alders, adviseur HRM op 088-2044691 of via yalders@bommelerwaard.nl. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.

Ligt hier voor jou een uitdaging?

Maak dan je enthousiasme kenbaar en stuur je sollicitatie (motivatie & CV).

Kom werken in Zaltbommel!

Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Hans Koenders van Gemeente Zaltbommel

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Zaltbommel logo
Adres
Hogeweg 11
5301 LB Zaltbommel