
Wil jij werken in een bruisende werkomgeving waar open communicatie en persoonlijke groei centraal staan? Bij de gemeente Zaltbommel krijg je de kans om deel uit te maken van een betrokken organisatie, met volop ruimte voor eigen initiatief.
Wat ga je doen?
Ben jij een strategische denker met een passie voor vastgoed en grondbeleid? Wil jij bijdragen aan een toekomstbestendige gemeente waar ruimte, groei en kwaliteit hand in hand gaan? Dan is dit jouw kans om écht impact te maken als Beleidsmedewerker Vastgoed bij de gemeente Zaltbommel.
Als beleidsmedewerker vastgoed lever je een bijdrage aan het grond- en vastgoedbeleid van de gemeente. Je pakt strategische vraagstukken op, adviseert het bestuur en werkt aan (integrale) projecten die tastbare resultaten opleveren voor onze inwoners en ondernemers.
Je zorgt ervoor dat beleidsstukken actueel blijven en daarnaast ga je werken aan nieuw op te stellen beleid. Daarbij heb je een scherp oog voor de samenhang tussen beleid, uitvoering en financiën. Ook ben je dé vraagbaak op het gebied van grondbeleid binnen de organisatie.
Je onderhoudt actief contact met externe partners zoals makelaars, taxateurs, rentmeesters, vastgoedpartijen en andere overheden. Daarnaast heb je veel contact met inwoners en ondernemers binnen de gemeente. Je kunt daarbij goed belangen afwegen en hebt oog voor het gemeentelijk belang.
Tevens heb je intensief contact met de verschillende disciplines binnen de gemeente (denk aan sport en onderwijs) en zorg je voor een juiste afstemming tussen de verschillende disciplines.
Wat ga je doen?
- Het begeleiden van uitgifteprocessen van bouwkavels – jij bent het aanspreekpunt;
- Beheren en registreren van grondcontracten;
- Coördineren van kadastrale zaken en contact onderhouden met het Kadaster;
- Verantwoordelijk voor afhandeling van oneigenlijk grondgebruik;
- Verantwoordelijk voor verhuur van groenstroken;
- Beheren van pachtovereenkomsten van gemeentelijke gronden;
- Beleidsvorming vastgoed: analyseren wat er is en waar het beter kan;
- Adviseren bij gemeentelijke vastgoedvraagstukken (verwerving, verkoop, inzet vastgoed);
- Werken aan integrale projecten en meedenken over ruimtelijke ontwikkeling.
Waar ga je je verder mee bezig houden?
Ook ga je bezig houden met vastgoedzaken die betrekking hebben op de circa 68 gebouwen die de gemeente in eigendom heeft. Hierbij kun je onder meer denken aan contact met de eventuele huurders, het opstellen van daarbij behorende contracten en een goede afstemming met het team gebouwenbeheer over bijvoorbeeld onderhoud van de objecten.
Wat breng je mee?
- Je herkent jezelf in onze kernwaarden: lef, samen en trots;
- Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur met een relevante opleiding in vastgoed en/of grondzaken;
- Je bent analytisch sterk, werkt gestructureerd en hebt het vermogen om complexe zaken helder en overtuigend over te brengen;
- Je bent iemand die graag integraal samenwerkt, initiatief toont en zich als een echte verbinder opstelt;
- Je hebt ruime ervaring binnen het werkveld van vastgoed, grondzaken of ruimtelijke ontwikkeling;
- Ben je bestuurlijk sensitief en heb je ervaring met het opstellen van college- en raadsvoorstellen, en het adviseren van bestuurders over complexe vraagstukken;
- Je volgt ontwikkelingen in jouw vakgebied met belangstelling.
Wij bieden jou
Je maakt onderdeel uit van een avontuurlijke missie. Een uitgelezen kans als je niet houdt van gebaande paden. Wij bieden een uitdagende functie voor een jaar waarin je jouw talenten als beleidsmedewerker Vastgoed kunt inzetten binnen een dynamische omgeving. Een omgeving waarbinnen jij de kans krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien. Daar zetten we graag uitstekende arbeidsvoorwaarden tegenover, zoals:
- Je salaris bedraagt maximaal € 5.691,- bruto per maand o.b.v. 36 u/wk (schaal 10A, afhankelijk van je werkervaring);
- Je ontvangt een individueel keuzebudget van 17,05 %, dat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen;
- Werktelefoon en laptop;
- Studiemogelijkheden;
- Je bouwt een keuzepensioen op bij ABP;
- Je treedt in dienst voor een jaar, bij wederzijdse tevredenheid is een vast contract een mogelijkheid Flexibel werken: Wij geloven in een gezonde werk-privébalans.
Organisatie
Werken bij de gemeente Zaltbommel betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie!
Het team Beheer & Vastgoed is verantwoordelijk voor het dagelijks en planmatig technisch onderhoud en beheer van de openbare ruimte met de accenten op openbare ruimte, riolering en vastgoed. Het enthousiaste team van ca. 15 medewerkers is dagelijks bezig met het organiseren van deze voorzieningen voor onze inwoners.
Meer informatie
Nieuwsgierig? Wij ook naar jou!
Stel jezelf aan ons voor en vertel ons waarom wij met jou in gesprek willen. Daarin vertellen wij jou dan graag meer over onze plannen en jij ons hoe jij daar bij past en wat je voor ons kunt betekenen.
Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Marco de Bont, teammanager via 06 15315047 of via mdebont@zaltbommel.nl
Heb je vragen over de procedure? Stuur dan een mail naar ddriehuis@bommelerwaard.nl.
Solliciteren kan t/m vrijdag 9 mei 2025.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Diana Driehuis van Gemeente Zaltbommel
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Werken bij gemeente Zaltbommel
Open werksfeer, goed bereikbaar en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. Wij kennen weinig hiërarchie en iedereen loopt bij elkaar naar binnen. Het gemeentekantoor staat vlak naast de A2 en er is een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een ideale werkomgeving.
Over de gemeente Zaltbommel
De gemeente Zaltbommel ligt naast de A2, vlakbij Den Bosch en maar 30 minuten van Utrecht. Naast de historische (binnen)stad Zaltbommel is er het buitengebied dat verdeeld is over 11 dorpen. De ongeveer 160 vaste werknemers werken vanuit het gemeentekantoor in Zaltbommel en de gemeentewerf. Het dagelijks onderlinge contact buiten het inhoudelijke werk is goed. Daarnaast zijn er groepen op basis van gezamenlijke interesses, zoals ‘The young ones’. Dit is een groep jonge collega’s die samenkomen om hun ervaringen bij de gemeente Zaltbommel te delen.
Samen werken voor de Bommelerwaardse samenleving
In de Bommelerwaard werkt de gemeente Zaltbommel nauw samen met de gemeente Maasdriel. Zij worden ondersteund door de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB), die voor beide gemeenten verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financiën, informatisering en automatisering, juridische zaken en human resource management. Aan de basis van de samenwerking staan de ‘Bommelerwaarden’; trots, lef en samen.